Naklejki - zastosowanie
Etykiety na kosmetyki – przegląd
Jednym z kluczowych obszarów działalności poligraficznej, oprócz produkcji żywności i logistyki, jest przemysł kosmetyczny. Cały sektor branży kosmetyczny jest zobowiązany do poprawnego oznaczania swoich produktów i informowania o tym do czego on służy oraz jak go stosować a producent operujący na tej gałęzi rynku dzięki współpracy z drukarnią ma możliwość realizowania oznaczeń.
Etykiety na żywność. Prace nad nowymi zasadami
Od 2010 roku Komisja Europejska wypracowuje zasady i metodologię określania tzw. śladu środowiskowego. Pod pojęciem tym kryje się wskaźnik wpływu danego produktu, procesu produkcyjnego lub samego przedsiębiorstwa – na środowisko naturalne. KE prowadzi prace nad określeniem w jaki sposób efektywnie mierzyć ślad tzw. węglowy w pozostawiany podczas wytwarzania danego produktu. Przesłanką jest, naturalnie, dbałość o właściwą reakcję przemysłu na zmiany klimatyczne, zagrażające dobrobytowi i zdrowiu milionów Europejczyków.
Etykiety odzieżowe – wyzwania 2020
Etykiety odzieżowe jak i cała gałąź tego przemysłu zmienia się w bardzo dużym tempie. Firmy chące skupić się na działalności odzieżowej nie mają zamiaru na tracenie czasu poprzez poprawy druku znajdującego się na etykiecie. Drukarnie sprostają zmiennym zadaniom powierzonym im przez koncerty modowe w celu uzyskania jak najlepszych wyników i dobrej jakości.
Etykiety trójwarstwowe – cechy produktu
Etykiety składające się z trzech warstw materiału posiadają powierzchnię zadruku trzy razy większą niż standardowe nalepki.
Etykiety vs. ochrona środowiska
Wszystkie gałęzie przemysłu, w tym poligraficzne idą z duchem czasu i stają się coraz bardziej ekologiczne poprzez stosowanie coraz to bardziej neutralnych materiałów i środków stosowanych do druku. Etykieta jest jedną z pierwszych rzeczy która rzuca się konsumentowi w oczy i musi go również informować o składzie i cechach produktu.
Etykiety wodoodporne – cechy i zalety
W zakresie produktów konsumenckich lub specjalistycznych znajdują się również takie, które wymagają oznaczenia odpornego na wodę. Mimo zastosowań materiałów wodoodpornych (tworzyw sztucznych) ważne jest to, aby taka etykieta posiadała klej odporny na wodę, ale w zależności od konfiguracji i przeznaczenia produktu wszystko może się zmienić. Niektóre etykiety z mogą zostać wyposażone w klej o przeznaczeniu głębinowym.
Etykiety z danymi zmiennymi, czyli technologia VDP
Druk cyfrowy pozwala w poligrafii na rozwój innowacji w zakresie produkcji etykiet samoprzylepnych. Technologia VDP pozwala na krótrzy cykl życia i usprawniania produktów i usług, a dla naklejek samoprzylepnych to część nowoczesnej poligrafii, która stawia na „szycie na miarę” danych rozwiązań w etykietowaniu.
Extended Color Gamut – przebój druku flexo
Niedoskonałości globalnie rozpowszechnionej skali kolorystycznej CMYK (cyjan, magenta, żółcień, czerń) od zarania stanowiły problem dla wszystkich zaangażowanych w procesy poligraficzne, projektantów maszyn drukarskich, projektantów oraz marketerów.
Farby do etykiet samoprzylepnych
Na naszym kontynencie nie obowiązują ponadnarodowe regulacje prawne, określające zasady i rygory stosowania barwników do etykiet. Obecnie w Unii Europejskiej przyjmuje się, iż etykietowana powierzchnia nie powinna przepuszczać komponentów potencjalnie groźnych dla człowieka w stosunku migracyjnym: 10 na 1 miliard cząsteczek.
Flexible packaging najnowszym trendem
Wiele gałęzi przemysłu stosuje materiały nazywane polimerami, a dzięki posiadanej technoligii poligrafiowie są w stanie dobrać idealne rodzaje druku do etykiety. Poprzez doskonalenie stosowania materiałów polimerowych powstał model pakowania określany Flexible Packaging, czyli opakowanie produktu które może być swobodnie odkształcane, przez co jest ono aktualnie drugim najchętniej stosowanym rodzajem trendem pakowania i przekłada się to na na ogromny wachlarz możliwości zastosowań etykiet samoprzylepnych.